Sunday, November 9, 2008

dont do it here if u not strong enough

Digicity (M) Sdn. Bhd. started out in 1996 as a company focusing on supply, maintenance and repair of computers and IT peripherals. Information Technology industry enjoyed a massive boom during the time of our inception but it was confined to only the major cities in Malaysia. Our founders saw a niche in addressing the IT needs of smaller states hence the opening of our first office in Malacca. We are a bumiputera company that provides on-site support services be it to homes or offices. We also have fast-response services and rapid repair methods to ensure the client would not have to wait too long before continuing their work.

aku paste je dr website dia.....napa tajuk post aku camtu?...sebabnye korang akan merana jika membuat keputusan untuk bekerja atau LI kat sini...dulu aku pnh gak LI kat sini(digicity) tapi keadaannye tak seteruk sekarang....semua jadi kacau bilau bile pengurusan berubah...org lain jadik ketua....bos ok..dia tau keje siap jea...ketua technician tu cam haram...arini aku terasa nak publish rungutan aku biar memberi kesedaran sikit kat semua yg ade terdetik nak praktikal kat sini.....bukan sabotaj...tapi memberi kesedaran...meh aku listkan dulu pebenda yg cilakaknye digicity ni

1-elaun ko dapat RM150+50(attendan full-punchcard x merah)
2-kerja ko buat sama dgn kerja staff kadang lebih teruk dan hebat dr staff yg gaji dia 1500
3-elaun minyak disediakan tuk staff sahaja...praktikal ko isi dulu pastu wat claim ar.
4-claim tu nanti pas 2-3-4 bulan baru dapat..(paling cilakak)
5-sapa bleh bawak van akan trima naseb malang sb akan selalu kene jadik pemandu pi stor
6-kalo OT claim ot tuk praktikal ade la dlm brape posen sejam..kalo ko wat 3 jam cut 1jam
7-balik wat job kat luar letih2x nak lepak jap susah...ade je kene panggil wat tu wat nih.
8-ketua technician banggang...suka wat keje 2-3 kali...nyusahkan org..(2 3 ratos kali)
9-paling aku x puas ati..dak form 3 keje part time kat situ elaun dia dapat sama ngan elaun yg aku dapat..dah la keje naik keta ngan staff.xyah kuar duit minyak kekadang siap blanje makan lagi..ade sorang tu dia patah tangan..mc bukan main lama lagi praktikal padahal..ade mc katenye....elaun 150 tetap dapat...full plak tuh takde potong pon..dak lain kalo ponteng @ mc sehari pon tetap potong 7.50...cibai tol.....

nilah kompany melayu zaman skang...amik kesempatan kat bangsa sendiri...nak penuh poket sedara mara sendiri jea..tuk pengetahuan korang...Digicity ni ditadbir oleh mereka2x yg dikalangan ahli keluarga bos...sepupu bos la..abg bos la..kakak bos la..

so korang pikir le sendirik pas bace post nih...memang expectation org luar baik pasal dicity nih...wat keje bagos..projek besar2x tapi kebajikan pekerja cam C.I.L.A.K.A.K

4 comments :

sif said...

alaaa..awal2 dulu..
berapi rapi cite psl digicity..
maseh ku ingt saat itu
tika ekaw duduk d sebelah ku..dan ko menceritakan bahawa digicity tu plihan ko tok Li..
MELAYU MUDAH LUPE!!
ahhaahhaahhahahahahahahaha~


*lihatla skang..ko kutuk2 digicity..
nanti aku tepon polis!!

k.e.r.i. said...

sabau mie yer.

semy said...

aku tertipu dek kegembiraan mase lalu la ujie...dahulu aku bahagia..kini merana...huhuhuk.

bodo nye paklong & abg apit

sheilasherimamohdsabri said...

aku kna gak cm kau..nt aku publish cite kutuk mengutuk li...bapak glo nyampah aku ngn manusia2 cm gini..rasa mau bkr sj tmpt ini..
tp at least ko dpt elaun..cet
aku?
haram tarak!
keja cm kuli