Friday, October 9, 2009

x puas

manusia memang tak penah rase puas..

sama gak ngan aku.tak cukup ngan apa yg ade.lagi2x time sesak2x takde duit.mulala pikir mana2x yg dah terhalal dulu.padahal dah halalkan..tapi sebab sesak..tetibe teringat semula..syaitan betol..time2x sengkek ni la banyak keje..kene kesana kemari..banyak belanja tu..dulu mase keje dgct (praktikal) lagi kecik elaunnye..survival gile..mintak duit mak ayah nak makan nak bayo sewa rumah duit minyak moto..skang dah keje gaji 1k++ pon tak cukup gak..mahal ke kos idup kat shah alam nih..tak lah sangat..bulan ni bulan paling gile..gaji dah abes pada 7hb..sebabnye gaji bln sept masuk awal sempena raya..raye entah berapa aku dah abes..pastu konvo lak. taknampak pon duitnye abes kemana..jenis perbelanjaan secara halus..taknampak mana abesnya duit..aku mmg tak pandai nak kontrol belanja..tapi aku x boros membeli barang2x mahal..maybe aku kene sedekah ngan bayar zakat banyak2x sket baru suci duit aku..baru terasa puas pakej skali ngan amal ibadah..org jenis cam aku ni kalo gaji 3k sbln pon entah cukup ke x. nak kata pakai barang jenama pakai gak..tapi bundle ngan ciplak je..takde la ori..nak kata duit abes ke rokok aku x isap. apa ek..tak berkat ke duit2x yg aku dapat..mudah je abes..............

No comments :